Med Cykel Motion Viborg ved Gardasøen - Etape 4, 19. Maj 2009

"Giro del Monte, Baldo/Passo, Santa Barbara": Rutens længde er 128km med 2.382 højdemeter. Højeste punkt er 1.169m, maximal stignineg er 13%.
Passo Santa Barbbara: Gennemsnitlig Stigning over 14km på 7,8 %.

Garda – Torbole – Arco – Santa Barbara – Mori – Avio – Garda.
Stigningen til Santa Barbara (1.350 m) er en af områdets mest udfordrende stigninger med gennemsnitlige stigningsprocent på 7,8%, max. 13%.

Ovenfor til ses den rute, som jeg havde konstrueret for etape 4, inden vi cyklede turen.
På kortet nedenfor - som stammer fra Knuds cykel computer - vises den rute, vi rent faktsik cyklede.

I punkt 6 fortsatte vi lidt længere mod nord, inden vi drejede op ad bjerget.

Etape 4 efter Knuds cykel computer - Klik på kortet - eller klik her - så kommer ruten på Google Map. Når du er inde på Google Map, kan du klikke videre til Google Earth. Her skal du zoome ind på de gule markører, som du kan ane ved Gardasøen. Når du har zoomet helt ind kommer ruten frem med markører for hver km. Du har nu mulighed for at køre hele ruten igennem i den zoom-afstand, du ønsker.

Rutens første mange kilometer forløb mod nordøst langs Gardasøen. Til højre ses Poul Glintborg, Lars Bang, mig - Knud-Erik Bornhardt - Tom Kjælder, Harry Sørensen og Jan Hjarbæk foran kaffebaren, hvor vi holdt en lille pause, inden ruten gik ind i landet mod højderne.

Preben Andersen nyder den lille pause. Til højre ses Hans Kyhnæb, Torben Drejer Jensen, Niels Henrik Birk, Lars Bang, Tom Kjælder og Harry Sørensen foran kaffebaren.

Til venstre er Preben Andersen på vej hen mod sin De Rosa cykel klar til afgang. I forgrunden er det Poul Glintborg, der smilende er klar, mens Jan Sørensen og Harry Sørensen bag ham ser mere betænkelige ud. Til højre har Hans Kyhnæb taget føringen i feltet ud langs floden.

Så går turen lnags floden ind i landet til stigningen. Forrest ses Lars Bang sammen med Torben Drejer Jensen. Til højre er Niels Henrik Birk og Knud Kristensen i et lille stop i Bolognano på vej hen mod stigningen. Bag dem ses Jan Hjarbæk, Poul Glintborg og Preben Andersen.

Til venstre ses jeg - Knud-Erik Bornhardt - i min flotte Roskilde bluse på vej gennem en lille by føropstigningen. Til højre er jeg på vej op.

Til venstre ses ruten op til Santa Barbara. Til højre et billede af vejen op til Santa Barbara.

Til venstre en udsigt over Gardasøens nordende set fra vor opkørsel ad Santa Barbara kort efter starten på opkørslen. Til højre endnu et view af vor smukke opkørsel.

På toppen af Santa Barbara hviles ud efter opstigningen. Fra venstre ved bordet: Knud Kristensen, Jørgen Tordrup, Tom Kjælder, Harry Sørensen og Hans Kyhnæb. Stående forrest: Jan Hjarbæk. Til højre ses Preben Andersen siddende i græsset og slikke solskin, mens Tom Kjælder og Jørgen Tordrup siddende ved bordet ser til.

På toppen af Santa Barbara - Min - Knud-Erik Bornhardt - hvide krop skal også ha' lidt sol. Knud Kristensen ser smilende til, mens Jørgen Tordrup ta'r en tår at drikke. Til højre ses jeg i min Roskilde bluse sammen med Bent Øster, som i dagens anledning cyklede i vor "gamle" klubbluse.

På toppen af Santa Barbara - Til venstre viser Poul Glintborg sin nye røde Pinarello frem for De Rosa ejeren Preben Andersen, mens Joachim Jerichow og Bent Øster ser til. Til højre er jeg - Knud-Erik Bornhardt - på vej til min cykel for at komme videre, mens resten af holdet ser ud til at have god tid. Jeg var sulten på dette tidspunkt. Klik på billedet til højre - eller klik her - 3,4MB - for at se et filmklip fra toppen af Santa Barbara.

Til venstre: Jeg - Knud-Erik Bornhardt - er klar til afgang fra toppen, mens flaskebæreren ?? spadserer adstadigt rundt på kørebanen. Til højre er ruten fra Gardasøen over Passo Santa Barbara og ned forbi Mori, hvor vi burde have holdt og spist frokost.

Til venstre: Terrasser på skråningerne under vejen ud for Ronzo på vor nedkørsel. Til højre ses holdet ved den efterfølgende ekstremt sene frokostpause i Sabbionara. Næste år bør vi spise lige efter nedkørslen til Mori. Fra venstre er det Lars Bang, Joachim Jerichow, mig, Harry Sørensen, Jan Hjarbæk, Hans Kyhnæb, Knud Kristensen og Tom Kjælder.

Cykelparkering foran restaurant Trattoria Castelbarco i Sabbionara, hvor vi spiste frokost. Billedet til venstre er taget før vi spiste. Billedet til højre er taget efter vi har spist.

Fra venstre er det Tom Kjælder, Poul Glintborg, Jørgen Tordrup, Jan Sørensen, Preben Andersen - Jan Hjarbæk, Niels Henrik Brink og Bent Øster.

Fra venstre er det Bent Øster, Torben Drejer Jensen, Lars Bang, Joachim Jerichow samt mig - Knud-Erik Bornhardt - og Harry Sørensen.

Jeg - Knud-Erik Bornhardt - og Harry Sørensen smiler til fotografen - Endelig frokost - Det er cola i glassene.

Så er vi klar til afgang efter en lille pause - Billederne ser ens ud - men der er "en lille væsentlig forskel" - find den. Fra venstre på begge billeder er det Tom Kjælder, Poul Glintborg, Torben Drejer Jensen, Lars Bang, Joachim Jerichow og Jan Hjarbæk.

Poul Glintborgs splinter nye cykel er kommet til mekanikeren. Preben Andersen er klar til at gå i gang, mens Leif eller Preben ?? Poulsen ser på - Foto: Cyklens stolte ejermand.

Min cykelkomputers profil fra etape 4- "Giro del Monte, Baldo/Passo, Santa Barbara" - Bjerget er Passo Santa Barbara.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tak til mine cykevenner i Cykel Motion Viborg for nogle dejlige dage ved Gardasøen.

Hovedside for Cykel Motion Viborg ved Gardasøen 2009: To Garda 2009 Front-Page

Gå til hovedsiden

Mine øvrige cykelberetninger fra jeg købte min første racer i sommeren 2002: To Bike Front-Page