DM i Triathlon i Juelsminde den 9. August 2009

For andet år i træk deltog jeg - Knud-Erik Bornhardt - i en stafet i DM i Triathlon i Juelsminde - en halv ironman.

Stafetholdet repræsenterede Hedensted Kommune, og holdet, som ses på billedet til venstre bestod af:
- svømmeren Kim Hjort Olsen, Økonomichef i Hedensted Kommune
- løberen Ole Flemming Lyse, Formand for Teknisk Udvalg i Hedensted Kommune
- cyklisten Knud-Erik Bornhardt, tidligere Teknisk Chef i Hedensted Kommune

På denne hjemmeside er der samlet lidt stemningsbilleder fra DM i triathlon den 9. august 2009 i Juelsminde.
Vi kom ikke på skamlen - fatter det ikke - jeg cyklede skide godt.

Til venstre ses supersvømmeren Kim Hjort Olsen, som får en snak med Lisbeth Vinge - Min tidligere og Kims nuværende kollega fra chefgruppen i Hedensted Kommune.
Kim svømmede en smule hurtigere end sidste år - "en smule hurtigere" er et jysk udtryk og betyder "rigtig meget hurtigere" på dansk.
Til højre - én af mine fans var mødt op. Jeg tog et billede af den dejlige unge. Ved et uheld fik jeg barnets kønne mor med på billedet.
Nå - jeg skulle cykle kort efter og havde glemt hende igen, indtil jeg så dette billede.

Jeg er sikker på, at det er den forreste mand i vandet, der er Kim Olsen. Sådan ser der ud på cykelpladsen. Stafetholdene venter på svømmerne. Langt de fleste både svømmede, cyklede og løb.

Til venstre er et par af triathlon deltagerne ved at gøre klar til cyklingen. Kim Olsen kommer løbende ind i sort svømmedragt til højre på billedet
..... og billedet til højre - er Kim lidt tættere på mig - Knud-Erik Bornhardt. Så var det med at få fotoapparatet væk og gøre klar til at modtage hans våde chip.
Eliten startede 20 min før hold 2 og yderligere 10 min til den gruppe, hvor Kim Olsen skulle svømme.

Svømmeren Kim Hjort Olsen lige før eller efter, han afleverede sin chip til mig. Han var træt. Til højre bakser Kim med chippen, mens jeg tænker "Skal - skal ikke hjælpe ham?"
Kim Olsen var helt smadret og fumlede med at tage chippen af, mens jeg stod og var flov over, at jeg ikke bukkede mig ned og gjorde det.
Men jeg havde 90 km foran mig, så jeg skulle jo ikke bruge kræfter nu.
Han kunne lige så godt bruge de sidste kræfter, han havde - Det gjorde han så.
I øvrigt har jeg skide vanskeligt ved at bukke mig ned, efter min lunge klaskede sammen ved mit styrt i april 2008.
- et brækket kravebe, nogle brækkede ribben og en sammenklappet lunge.
Jeg bliver ekstremt forpustet, hvis jeg bukker mig ned - når jeg skal tage sko på osv.
Så det var endnu en grund til at lade Kim Olsen lide lidt endnu.

Kim Olsen skrev - med få redaktionelle rettelser - efter dette hårde game:
"Jeg er kommet helt til hægterne igen. Er kun lidt øm i læggene.
Det er garanteret af at "løbe" den enormt lange distance fra havnen og hen til skiftezonen,
hvorefter jeg jo måtte klare alt selv, for at få sendt Knud-Erik Bornhardt afsted med chip og det hele.
Han burde egentlig have været et minut hurtigere på cykelruten, når han slap for at få hjerteflimmer af at bukke sig ned og tage sin chip".

Til venstre ses cykelruten, der skulle køres 4 omgange - i alt 91km..
Jeg har ingen billeder fra cykelturen - ærgerligt - jeg havde apparatet med.
- 4 omgange á 22,75 km. på hhv. 45, 45, 46 og 46 min. - godt 29,9 km/t i snit.
Det var på niveau med sidste år - fint nok på en hårdere rute, men med meget bedre vejr.
Jeg havde to selvforskyldte problemer undervejs:
Efter første omgang holdt min forskifter op med at virke, så jeg på de 3 sidste omgange måtte op over to bakker med en snitstigning på 10%. Bakkerne var hhv. 300m og 800m lange - Det var hårdt på den resterende gearing 50/24.
På slutningen af anden omgang fik jeg krampe - Først i venstre læg og på tredje omgang også i højre læg. Jeg skulle ha' spist, inden jeg cyklede ud på ruten. Jeg cyklede mellem kl. 11 og kl. 14.
... og så havde jeg meget vanskeligt ved at træde cyklen op i fart ned ad den lange bakke 4 km før Juelsminde. Min 50'er er for lille - og med krampe i læggene blev det helt umuligt.
Lige efter løbet kom min cykel til cykeldoktoren - AM Cykel Service, Viborg - og fik justeret forskifteren. Og så gjorde jeg noget underligt. Jeg fik sat min "gamle" garniture 53/38 på igen, så jeg kunne få min 53'er på til Hamburg Classic søndagen efter. Ruten i Hamburg har også en lang "nedkørsel" med svagt fald, hvor 53'eren ville være god, troede jeg. Så måtte jeg se, om jeg kunne sætte min Compaq på igen, inden næste bjergtur. Det hjalp min klubkammerat fra Cykel Motion Viborg Preben Andersen - billedet til højre - mig med efter Hamburg Classic.

Formanden for Teknisk Udvalg i Hedensted Kommune Ole Flemming Lyse kæmper sig i mål. Til højre ses dagens staffethold - sammen med borgmesteren - efter dagens strabadser:
- svømmeren Kim Hjort Olsen, Økonomichef i Hedensted Kommune
- cyklisten Knud-Erik Bornhardt, tidligere Teknisk Chef i Hedensted Kommune
- premieoverrækker Borgmester Jørn Juhl Nielsen, Hedensted Kommune
- løberen Ole Flemming Lyse, Formand for Teknisk Udvalg i Hedensted Kommune

Ole Lyse var skadet og tabte vel omkring 15 min i forhold til hans standard sidste år. Han fik under premieoverrækkelsen den flotte titel - Formand for Teknisk Forvaltning.

Selvom Ole havde løbet op til sit normale niveau var vi kun blevet nr. 7, kan jeg se - måske nr. 6. Kim Olsen havde en fantastisk tid, mens min var som året før - da jeg var yngre.

Ovenfor ses resultatet af "Damer 35-39 år", hvor min klubkammerat Betina Schmidt vandt i en imponerende tid.
Jeg er specielt imponeret over hendes cykling - 10 min hurtigere end mig - flot.
Billedet til venstre er taget under en punkterings-pause på en træningstur den 6.12.2009

Gå til hovedsiden

Mine øvrige cykelberetninger fra jeg købte min første racer i sommeren 2002: To Bike Front-Page