Med Cykel Motion Viborg på træningslejr i Lucca - 15.-22. maj 2013
Etape 01: Passo del Cipollaio Monte Vestito: 128 km og 1691 højdemeter
A-rytternes rute op over Monte Vestito er på 141 km og med 1.886 højdemeter
C-rytternes rute er på 95 km og med 1.527 højdemeter

Ruten: Lucca - Valpromaro - Camaiore - Pietrasanta - Ripa - Monte Vestito - Isola Santa - til frokost i Castelnuovo di Gafangnana.
Videre til Gallicano - hvorfra floden Serchio's østbred følges mod sydøst forbi - Ponte del Diavolo o della Maddalena - til Lucca.

Klik her eller på kortet for at se og/eller downloade ruten til din Garmin.

Klik her for at se den tur, vi - hold 2 - rent faktisk gennemførte den 20. maj 2013

I km 20 drejer C-rytterne vi til højre ind på deres stigning, mens vi og A-ryttere fortsætter lige ud.
Klik her - "Lucca 2013-01c" for at komme ind på C-rytternes rute.

Hold 2 har et stop - Cykel computerne kontrolleres. Det er fra venstre Hans Peter Leest . HP - Knud Kristensen, Søren Holk Hansen - og til højre er det Knud Kristensen og Flemming Glintborg

Til venstre er Søren Holk Hansen ved at gøre morgengymnastik. Til højre er det Poul Glinyborg, der har snidt hjelmen unde ropkørslen

Google billeder ved start af opkørslen i km 39,5. Vi drejer til højre ind på stigningen i km 39,5 og når toppen i km 59.
A-ryttere kan fortsætte ligeud - Klik her - "Lucca 2013-01a".

Ovenfor ses det 13,2 km lange profil fra den officielle stignings start i Ruosina - km 46 - og op til tunnellen i Passo del Cipollaio - km 59.

Billedet til venstre viser det officielle setd for stigningens start- km 46 - Billedet til højre viser set officielle sted for nedkørslens afslutning - km 72.

Her er det hold 1, der er nået op på toppen af Passo del Cipollaio 819 m - Det er fra venstre Niels Jørgen Mikkelsen, Jan Hjarbæk, MOgens Jensen og Carsten Simmelsgård

Ovenfor ses det 12,7 km lange profil for nedkørslen fra tunnellen i Passo del Cipollaio - km 60 - og ned til Molino_del_Riccio - km 73.
Fra km 61,5 kan vi igen møde A-rytterne.

Men vi skal også gennem en 1 km lang tunnel på vores bjergtop fra km 59 til km 60 - men vi har da i det mindste lys i tunnellen, ser det ud til på billedet til højre ovenfor.

For de af os andre, der lige vil op til toppen - vi drejer til venstre i km 61,5 og får en lille omvej på 11 km og med ca. 350 højdemeter ekstra.
Vi cykler lige ned gennem tunellen og vender om, når vi har nydt udsigten fra den anden side - Se kortet ovenfor.
Vi kommer ud af tunnellen i km 60 i bunden af kortet og skal videre ad den gule vej ud til højre af kortet.

Ovenfor ses nedkørslen fra toppen af Monte Vestito og ned til Molini del Riccio, som vi alle skal nedad.
Vi skal dog kun cykle ned fra "767", hvor A-rytterne - og de af os, der lige var oppe på toppen og vende - igen er tilbage på ruten.

Efter 77,7 km har jeg fundet en frokostrestaurant, hvor vi kan nyde lidt pasta, inden vi tager den sidste lille knold og den lange tur hjem langs floden.

Billedet til venstre er et billede fra Tratoriaets meget spinkle hjemmeside.
Hvis stedet ikke lever op til den standard, vi ønsker er vi midt i en by.
Så mon ikke vi så kan finde et andet sted - se senere km 81,1?

Klik på linket nedenfor og se et panoramabillede af stedet:
Trattoria Bertoncini Monica, Via Carbonaia, 6 55032 Castelnuovo di Garfagnana Lucca?

Google foto af restauranten i km 77,7

Efter godt 78 km skal vi meget skarpt til højre op ad en lille stigning.
Pas på - Hvis I kommer helt ned for enden af nedkørslen fra Passo del Vestito i byen, skal i vende om.

Vi kommer fra vejen i billedets højre side og skal op af rampen i billedets venstre side for at komme 225 meter op over en lille knold, hvis top ligger i ca 500 meters højde.

Her på toppen i km 81,1 kan vi finde denne alternative restaurant:

Trattoria di Bonini Pier
Via Monteperpoli 147
Monteperpoli 55032
Tlf: 0583 639 425 og 0583 62.210.

Huset har gennemgået en total renovering, så det vil se mere rustik ud, end det billede, du ser her.
Stedet er anbefalet.
De skulle ha' en fremragende frokost menu for omkring € 10 inklusiv husets vin.
Men mon ikke vi skal holde os til cola på det tidspunkt af dagen?
Lukket om tirsdagen.

Niels Jørgen Mikkelsen og Jan Hjarbæk på frokostrestauranten - jeg ved ikke hvor

I km 94 kommer C-rytterne tilbage på vor rute.

Ponte del Diavolo o della Maddalena i ca km 103.

Se min tur over dette bjerg med Bike Italien og FLSchmidt Cykelmotion i september 2012.

Hold 2 kom en helt anden vej tilbage til Lucca - Se nedenfor

Hold 2 fik en billig men god omgang pasta på en bar lige uden for muren rundt om Lucca.

Det er fra venstre Hans Peter Leest - HP, mig - Knud-Erik Bornhardt - Knud Kristensen, Harry Sørensen, Flemming Glintborg og Søren Holk Hansen. BIlledet til højre er de samme bare fra den modsatte retning.

Hold 2 fik en cykeltur rundt på volden rundt om Lucca. Til højre er det Flemming Glintborg

Det er Poul Glintborg på begge billeder

Ishuset i på Piazza dell'Anfiteatro i Lucca blev besøgt - Til højre er det Poul Glintborg og Harry Sørensen, der endnu ikke har parkeret deres cykler.

Til venstre erd et Flemming Glintborg på Piazza dell'Anfiteatro i Lucca - Til højre ses fra venstre Harry Sørensen, Hans Peter Leest Leif Paul Christensen, mig - Knud-Erik Bornhardt - Knud Kristensen med ryggen til og Flemming Glintborg

Harry Sørensen, Hans Peter Leest - HP - og Søren Holk Hansen - og fra en anden retning

Klik på billedet eller her for at se filmen "Is på Piazza dell'Anfiteatro i Lucca, 20. maj 2013"

Tilbage til Lucca 2013-siden

Til Bike-siden

Hvis du har forslag, kommentarer eller bemærkninger til ruten, må du endelig give lyd fra dig.
Klik her for at skrive en mail til mig.

Januar 18, 2013 - Billeder fra vor tur den 20. maj er lagt ind December 19, 2013